GOTT NYTT ÅR

Hej allihop därute.

Idag går vi alla i våra egna tankar om hur det nya året ska bli. Man funderar på nyårslöften och hur man just detta året ska lyckas hålla dom.
Jag har slutat lova saker på nyår, för det blir oftast väldigt öppet för tolkning.

-Jag lovar att hjälpa till mera här hemma..

Jämfört med vadå?? Jag gör inte jättemycket nu, så att göra mera är egentligen ganska lätt och borde vara självklart.

- Jag ska försöka sluta vara gnällig på träningarna och försöka ge konstruktiv kritik istället..

Det lär ju bli bättre hela tiden, men det beror ju också på vem man frågar. Folk som klarar av att få lite skit, bryr sig inte, medan folk som inte gör det kommer tycka att ställa krav är att gnälla. Men visst, det är ju en sak jag kan utveckla väldigt mycket.

-Jag lovar att vi inte ska bli sjua i år..

Jag hoppas och tror verkligen att vi ska kunna göra ett bättre år. Det lär inte bli lika mycket omsättning på spelare och nu vet alla vad som händer om vi inte är på tårna varje match. Jag trodde själv att vi skulle kunna matcher på enbart kvalité och enskilda prestationer. Nu vet vi alla att det inte räcker.
Men samtidigt har jag trott på bättring varje år.
Det är ju trots allt så att jag inför varje år tror att vi ska ha hittat nyckeln till ett framgångsrikt år. Det måste jag ju göra, vi har spelat kanon många försäsonger, för att sedan inte riktigt klara av tävlingsmatcherna lika bra.
Nu är det dags för ett nytt år och jag tror lika mycket på laget 2013 som jag gjorde i fjol.
Det krävs givetvis vissa justeringar, men jag ska göra allt för att själv vara på topp 2013 och hjälpa laget bättre än 2012.
För jag vet ju att det framförallt är jag som måste visa vägen, dels för att jag är kapten och även för att jag vet att jag kan göra 20 mål i Allsvenskan. Det vet jag..
Men det handlar om att låta prestationerna sköta snacket, så därför väljer jag oftast att inte sticka ut hakan, varken när det går dåligt och framför allt inte när det går bra.
Jag tror man har igen det i längden. Men sätta press på mig själv måste jag göra, annars blir man aldrig bättre.



På hemmafronten har jag många saker som jag absolut kan utveckla.
Jag är lat, hjälper inte till alls så mycket som jag borde och jag har väldigt svårt för att planera och organisera.
Men jag är också väldigt snäll, leker mycket med barnen och lagar en del mat. Och jag försörjer familjen, så hade det varit 1910, tror jag jag hade varit idealmannen. Fast jag har ingen aning om hur det var 1910 skall sägas.

2013 är som sagt runt hörnet, jag hoppas att ni alla som läser min blogg fortsätter göra det.
Denna första tiden har varit en prövoperiod, hur tycker jag det är? hur mycket ska jag skriva? vad ska jag skriva om?
Nu vet jag lite mer och därför kommer det också att komma inlägg mer frekvent. Jag kommer att skriva om vardagliga händelser, men även försöka fördjupa mig lite i större saker.
För alla er som vill läsa inside om IFK Göteborg, så måste jag göra er besvikna, jag kan inte släppa så mycket om det, för det är en gyllene regel att det som händer i omklädningsrummet stannar där.
Därmed inte sagt att det inte kommer dyka upp nåt gött.

Jag kommer försöka få in lite videobloggar, främst kanske intervjuer eller mer diskussioner mellan mig och mina vänner. Jag ska också försöka få lite familjesnack med mina barn och resten av familjen.

Den kommer givetvis handla en del om mina intressen kring Sävehof, Liverpool och Football Manager.

Sen är jag fortfarande nyfiken på det ni vill läsa om, allt kanske jag inte kan tillgodose, men jag ska försöka få med det mesta.

Avslutningsvis vill passa på att tacka alla er som läser bloggen, alla er som lämnat kommentarer och åsikter, det är för er jag gör detta.

Till alla mina vänner och all min släkt och till alla er därute önskar jag och min familj ett GOTT NYTT ÅR!!!
Hoppas 2013 blir ett fantastiskt år för just DIG!!



4 kommentarer:

  1. Önskar dej och familjen ett gott nytt år!!
    Kram till er alla från Barbro.

    SvaraRadera
  2. God fortsättning på det nya året. Håller tummarna att det går bättre för ifk gbg iår, ingen mer sjunde plats bara =) stöttar er i med och motgång. Kämpa på.
    Tycker att de e kul o läsa i din blogg :)
    Ha de bra , massa kramar

    SvaraRadera
  3. God fortsättning på det nya året. Tycker att de e kul o läsa i din blogg, tycker du skall fortsätt skriva en underbart rolig och intressant blogg.

    Hoppas 2013 blir ett toppen fotbolls år för dig och IFK.

    MVH Jhon Svensson med familj

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att vi ska alla göra vårt yttersta för att 2013 ska bli ett så bra år som möjligt för alla som har någon koppling till Blåvitt. Tillsammans kan vi se till att göra det som krävs för att när vi nästa gång avslutar året och tänker tillbaka på det som varit känna en ännu större hunger för framgång än vad vi gör nu. Jag vet att man ska vara ödmjuk och att vi ska egentligen ska ta ett år i taget men jag kan inte hjälpa det; 2014 ska bli året vi går in i allsvenskan med målsättningen att vinna vårt 20 SM:guld. Så är det bara, och du Tobias är i mångt och mycket ledaren och nyckeln till att det också kan bli så! Därför vill jag att du ska veta att du har alla supportrars stöd och att vi alla vet vad du går för, hur bra du egentligen är, och det vill inte säga lite. Så kom igen nu och kör järnet detta året för nu ska vi ta mig fan visa vad vi går för! SSP.

    SvaraRadera